Гаражно –будівельний кооператив «Волгоградський» за своє майно бореться вже кілька років – з того часу, як влада вирішила допомогти мешканцям відомого «будинку-вбивці», що на Мілютенка, 23-а.
Нове житло для постраждалих «грибкового» гуртожитку надумали збудувати на місці автостоянки, якою користується кілька сотень жителів Лісового масиву. Тут паркувались майже 400 автомобілів. До речі, стоянкою кияни користуються з1981 року. За членські внески автовласники збудували паркан, приміщення для охорони. Все це майно якось на світанку розтрощили працівники КП «Київблагоустрій» під прикриттям Нацполіції.
Під час першого нападу, зрізали паркан, проте автовласники його відновили. За кілька днів комунальники повернулися.
«Зрізали автогеном паркан. Знищили частину адміністративної будівлі кооперативу, винесли та вкрали двері, матеріали, частину майна. Зняли та вивезли 650 метрів металевої сітки. Обсяг завданих збитків за попередніми розрахунками сягає 750 тис. гривень. При цьому жодних актів, описів і протоколів складено не було. Ми вважаємо дії Департаменту міського благоустрою та представників Нацполіції суцільним свавіллям та беззаконням»
Автовласникам не надавали альтернативної ділянки під їхній кооператив, а запропонували розселити автомобілі по інших стоянках. Щоразу пропонований варіант не задовольняв «волгоградців», оскільки усі автомобілі на жодній ділянці не поміщалися. Та й прав власності на нові паркомісця вони б не мали.
Читайте по темі: Нова спроба розселити «будинок-вбивцю»
І навіть, якби жителі поступилися сквером, новим паркінгом володів би, як не дивно, не ГБК «Волгоградський», а «Братиславський». Отже, хтось спритно скористався ситуацією і хотів розчистити ділянку під бізнес. Не вдалося. І «Волгоградському» кооперативу почали підшукувати іншу ділянку. Варіант знайшли невдовзі – на розі вулиць Шолом-Алейхема і Братиславської, неподалік ринку «Юність». Її завчасно розчистили від МАФів. Проте, згідно схеми міських комунікацій в запропонованому депутатами «вільному» місці проходять магістралі високого тиску. На теплотрасі розміщувати паркову заборонено законодавством. Проте цю ділянку виділили на КП «Київтранспарксервіс», яке мало заключити угоду з кооперативом на розміщення автомобілів на комунальній території. Тобто, знову «воглоградці» мали йти «у прийми». За їхніми словами, ділянка була удвічі меншою, а орендна плата за паркування вдвічі більшою за ту, яку деснянці сплачували у себе.
Влада не шукала землю для передачі у власність, оскільки вважала цей кооператив незаконним, таким, що розміщується на самозахопленій землі. Автовласники стверджують протилежне і відстоюють свою правоту у судах. У жовтні 2017 року Господарський суд Києва виніс рішення про те, що стоянка знаходиться тут законно. Влада, звісно, оскаржує це рішення. Остаточного рішення комунальники чекати, очевидно, не стали і вирішили примусово демонтувати автостоянку.
Очевидці розповідають, першого разу комунальники з поліцією прийшли о 4-ій ранку, відключили світло й перерізали кабелі від системи відеоспостереження, проте люди ще не встигли роз’їхатися по роботах, тому було кому перешкоджати важкій техніці, що намагалась заїхати на їхню територію. Під час останньої спроби комунальники поступили хитріше: вони захопили автостоянку, в робочий час, коли на території було мало машин. Виставили свою охорону і обнесли власним парканом.
Якби йшлося про будівництво лише одного будинку для постраждалих мешканців з Мілютенка, 23-а, вільну ділянку знайти було би простіше. І не довелося б вирішувати проблеми одних киян за рахунок інших. Проте, користуючись нагодою, під благородним приводом захисту постраждалих, влада вирішила звести на цих територіях цілий житловий комплекс.